MenuLevensmiddelenkrant

Foto: Abn Amro.

Lidl sleept Retail Sustainability Award in de wacht

AMSTERDAM- Abn Amro heeft de winnaars bekend gemaakt van de publieksprijzen ‘De Beste Winkelketen van Nederland’ en ‘Webshop Awards Nederland’. Daarnaast werd de Retail Sustainability Award uitgereikt. Lidl mocht deze prijs in ontvangst nemen.

In het juryrapport werd Lidl omschreven als een retailer die een voorbeeldfunctie vervult als het gaat om het betaalbaar houden van een duurzaam assortiment. De supermarktketen liet negen kanshebbers achter zich, waaronder Ekoplaza, Zeeman, Tony’s Chocolonely en Lush. De ‘Best Newcomer Award’ is uitgereikt aan ThePhoneLab.

Albert Heijn
In de categorie ‘Beste Winkelketen van Nederland’ heeft Gall&Gall gevonden in de categorie eten & drinken speciaalzaken. La Place heeft gewonnen binnen het segment to go. Ook hier won Lidl een prijs, namelijk in de categorie supermarkten. Webshops die een award hebben gewonnen zijn onder meer Kruidvat, Albert Heijn en Hema.

De overall winaars van de categorieprijzen worden bekend gemaakt tijdens het 'Abn Amro Retailer of the Year' gala dat op 18 oktober plaatsvindt op Landgoed Duin & Kruidberg in Santpoort-Noord. 

 

Bron: Levensmiddelenkrant