MenuLevensmiddelenkrant

Foto: ANP.

Omzetgroei van 6 procent voor supers

DEN HAAG- Winkels in voedingsmiddelen wisten in juli ruim 5 procent om te zetten dan in dezelfde maand een jaar eerder, waarbij het verkoopvolume met 4,7 procent groeide. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Supermarkten zetten 6 procent meer om, terwijl de omzet van de speciaalzaken 0,9 procent daalde. De detailhandel heeft in juli 3,8 procent meer. Het verkoopvolume groeide met 3,3 procent, aldus het statistiekbureau.  De omzet van de winkels in non-food groeide in juli met 1,1 procent. Het volume, de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet, was 0,4 procent hoger dan een jaar eerder. Drogisterijen realiseerden in juli de grootste omzetstijging. De omzet van de winkels in recreatie-artikelen, winkels in schoenen en lederwaren, de winkels in consumentenelektronica en de winkels in meubels en woninginrichting kromp in vergelijking met een jaar eerder.

Webwinkels
Online werd bijna 22 procent meer omgezet, aldus het CBS. Bij webwinkels werd 13 procent meer omgezet, terwijl de online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is met 37,5 procent aandikte.

Bron: ANP