MenuLevensmiddelenkrant

Fotoreportage: Rotterdamse Markthal van start

FOTOREPORTAGE – ROTTERDAM – De Markthal in Rotterdam opende dinsdagmiddag de deuren voor pers en genodigden. Op 4000 vierkante meter gaan 96 versunits, vijftien foodshops en acht restaurants de komende tijd bewijzen of Nederland klaar is voor vershallen van dit formaat. Bekijk hier de eerste foto’s.

De markt aan de Blaak moet jaarlijks 4,5 tot 7 miljoen bezoekers gaan trekken volgens ontwikkelaar en vastgoedbedrijf Provast. Er zitten naast de vele lokale kleine ondernemers ook enkele grote namen. Zo herbergt de Markthal een Albert Heijn-winkel, vestigingen van Etos en Gall & Gall en een stand van de in Rotterdam geboren en getogen fastserviceformule Bram Ladage. Het even zo Rotterdamse Schmidt heeft er ook een winkel. Formules als Le Perron en Leonidas laten zich ook zien in de Markthal. De inrichting biedt een mix van luxe speciaalzaken, foodshops en vaste marktkramen. Op het eerste gezicht heeft het de sfeer van een luxe warenmarkt, maar het aanbod biedt voor iedereen wat wis, aldus Provast, ook voor diegen die voor marktprijzen wil shoppen,

Blurring
Out-of-home, retail en de versunits lopen in Rotterdam naadloos in elkaar over, zei Provast-eigenaar Hans Schröder eerder in een interview tegen Out.of.Home Shops en Levensmiddelenkrant. “De Markthal is inderdaad helemaal ingestoken op blurring en cross selling. Je proeft bijvoorbeeld een stukje Black Angus- vlees op een broodje en neemt een stukje mee voor thuis. Maar de Markthal is straks óók klaar voor e-commerce. Veel producten zijn online te koop en af te halen op onze speciale drop off-zone.”

 

Bron: Out.of.Home Shops/Levensmiddelenkrant