MenuLevensmiddelenkrant

Fabrikanten

  • ‘We maken bonen toegankelijk voor de massa’

    INTERVIEW- GIESSEN – De hernieuwde aandacht voor bonen blijft niet onopgemerkt. Het segment peulvruchten stijgt explosief onder aanvoering van marktleider HAK. Toch is het niet eenvoudig om het eetpatroon van de consument te veranderen.

    21-06-2017 11:58 | Kim van Dijk
  • Douwe Egberts ziet heil in Brazilië

    SÃO PAULO - Koffieproducent Jacobs Douwe Egberts (DE) verwacht dit jaar veel van de prestaties in Brazilië en dan met name van koffie in het zogeheten premium-segment. Ondanks dat het land gebukt gaat onder een economische crisis, weigeren Brazilianen namelijk in te leveren op hun koffieconsumptie.

    21-06-2017 09:36 | Marije de Leeuw
  • IQOS-store brengt ‘rookloze toekomst’ naar Nederland

    AMSTERDAM – Het kan niemand zijn ontgaan. Philip Morris heeft IQOS geïntroduceerd in Nederland. Alle media spraken de afgelopen weken over de door de fabrikant ontwikkelde ‘toekomst van de tabaksbranche’. De opening van de IQOS-store in de Wolvenstraat in Amsterdam vormde voor ons land het officiële startpunt van een nieuw tijdperk.

    20-06-2017 11:25 | Kim van Dijk
  • De capsulemarkt breekt nu echt open

    INTERVIEW- UTRECHT – Na de introductie van SENSEO® koffiepads in 2001 en de plastic capsules in 2010 zet Jacobs Douwe Egberts voor zijn merken L’OR en Douwe Egberts nu de volgende grote stap in de markt voor eenkopskoffie. Met de lancering  van aluminium capsules speelt de koffiebrander opnieuw in op de behoefte van de consument.

    20-06-2017 11:16 | Kim van Dijk
  • Unilever koopt cosmeticamerk Hourglass

    ROTTERDAM - Cosmeticamerk Hourglass gaat verder onder de vleugels van Unilever. De Nederlands-Britse producent van verzorgings- en voedingsmiddelen maakte maandag het merk over te nemen. Financiële details werden daarbij niet gemeld.

    20-06-2017 09:33 | Marije de Leeuw
  • Hongaars verbod op Heineken-etiket toegestaan

    BRUSSEL - De Europese Commissie heeft geen bezwaar tegen een Hongaars verbod op het Heineken-etiket met de alom bekende rode ster. De Hongaarse regering wil het commerciële gebruik verbieden van symbolen die kunnen doen denken aan onderdrukking door totalitaire regimes, zoals de communisten.

    19-06-2017 16:29 | Marije de Leeuw
  • Grolsch heeft nieuwe marketing directeur

    ENSCHEDE-  Sinds 13 juni is Ard Bossema de nieuwe marketing en strategie directeur van Grolsch. Bossema is nu verantwoordelijk voor het totale marketingbeleid en het bijbehorende merkenportfolio van de bierbrouwer.

    19-06-2017 15:16 | Marije de Leeuw
  • Forse toename aantal bierbrouwerijen

    DEN HAAG - Het aantal bierbrouwerijen in Nederland is de afgelopen tien jaar ruimschoots verviervoudigd. Dat komt vooral door een sterke groei van het aantal eenmanszaakjes, blijkt uit dinsdag gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

    13-06-2017 09:40 | Marije de Leeuw
  • Toezichthouder uit zorgen pubdeal Heineken

    LONDEN- De Britse mededingingswaakhond CMA wil concessies van Heineken bij de overname van de Britse pubs van Punch Taverns. CMA heeft 33 locaties gevonden waar de concurrentie tussen cafés door de deal in het geding komt. Heineken heeft nu tot 20 juni de tijd om met voorstellen te komen om de zorgen van de toezichthouder weg te nemen.

    13-06-2017 09:33 | Marije de Leeuw
  • L'Oréal praat met Brazilianen over Body Shop

    CLICHY - L'Oréal praat exclusief met het Braziliaanse bedrijf Natura Cosméticos over een verkoop van The Body Shop. Dat heeft de Franse cosmeticagigant vrijdag bekendgemaakt. De Brazilianen hebben een bod gedaan van 1 miljard euro op de winkelketen. De overname moet nog dit jaar worden afgerond.

    09-06-2017 09:27 | Kim van Dijk

Pagina's

  • 1 van 109
  • >
  • >>