MenuLevensmiddelenkrant

Nederlanders dol op papieren folder

AMERSFOORT- Papieren folders blijven populair in Nederland. Dat blijkt uit onderzoek van Q&A. 

Bijna negentig procent van de 863 ondervraagden vindt wekelijks een folderpakket op de deurmat. Daarvan zegt 85 procent aan dat de scherpe aanbiedingen, productaanbod en informatie de redenen zijn om de folders te lezen. Tweederde zegt een JA-sticker op hun brievenbus te plakken om de folders te blijven ontvangen.

Fysieke winkels
Vorig jaar deed Q&A al onderzoek naar het foldergebruik. Ook toen bleek de papieren reclamefolder te zorgen voor de meest aanloop naar fysieke winkels. Online folders hebben een ander effect. De digitale folder stimuleert 32% van de consumenten om in een fysieke winkel te kopen, terwijl 21% geprikkeld wordt aankopen te doen in een webwinkel.

Online
Het feit dat digitale folders altijd beschikbaar zijn, zorgt ervoor dat online reclame steeds populairder wordt. Op dit moment zijn de online folders nog een aanvulling, maar de verwachting is een toename in het lezen van een online folder. 63% van de ondervraagden geeft dit te doen via de website van de retailer. 

Bron: Levensmiddelenkrant