MenuLevensmiddelenkrant

'Markthal Rotterdam wordt het meest bezocht'

DEN BOSCH- De Markthal Rotterdam is de meest bezochte markthal van Nederland. Eén op de vier Nederlanders (23%) heeft weleens een bezoek gebracht aan deze hal, blijkt uit de Smart Food Monitor, een marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 7.000 Nederlanders.

Over het algemeen worden markt- en foodhallen positief ontvangen in Nederland, is een andere conclusie uit het onderzoek. Bijna de helft (45%) van de bezoekers van een markthal ziet redenen om nog een keer terug te komen vanwege de sfeer en het aanbod. Slechts 15 procent ziet geen reden om terug te komen. De overige 40 procent geeft aan misschien nog eens terug te komen, als ze bijvoorbeeld toevallig in de buurt zijn.

Rondkijken
Toch zijn de meeste bezoekers vooral nieuwsgierig en kijken ze alleen rond. Jongeren eten het vaakst bij een markt- of foodhal. Meer dan de helft van de 18- tot 49-jarigen  (55%) heeft bij hun bezoek iets gegeten. Vijftigplussers lopen vaker uit nieuwsgierigheid door de hal. Hiervan eet minder dan de helft (44%) iets tijdens hun bezoek.

 

Bron: Out.of.Home Shops