MenuLevensmiddelenkrant

JDE introduceert aluminium koffiecapsules voor supers

UTRECHT- Jacobs Douwe Egberts (JDE) komt met aluminium koffiecapsules voor supermarkten. Vanaf vandaag zijn de capsules van het merk L’OR verkrijgbaar, in juni volgt de lancering van aluminium koffiecapsules voor het merk Douwe Egberts.

De aluminium capsule bewaart het koffiearoma volgens de fabrikant optimaal en zorgt voor een ‘intense espresso met een rijke crèmelaag’. Het is voor het eerst dat op deze grote schaal aluminium capsules met kwalitatief hoogwaardige koffie verkrijgbaar zijn in de supermarkten en online kanalen van retailers, stelt JDE. De L’OR koffiecapsules zullen binnenkort bovendien te bestellen zijn in de L’OR webshop.

Melanges
L’OR wordt aangeboden in dertien melanges op basis van exclusief geselecteerde L’OR koffiebonen. D.E komt vanaf medio juni in zes varianten in de supermarkt. “Bij JDE geloven we in de koffiedemocratie. Dit betekent dat een uitgebreid assortiment van premium kwaliteit koffie voor iedereen overal bereikbaar is”, zegt John Brands, general manager Jacobs Douwe Egberts Nederland. “Als marktleider in filterkoffie en in het éénkops-koffiesegment met Senseo, betreden we nu ook met veel ambitie de markt voor aluminium capsules.”

Spanje
In 2010 lanceerde Jacobs Douwe Egberts als eerste in de supermarkt met succes L’OR Espresso capsules die geschikt zijn voor gebruik in Nespresso- koffiemachines. Daarmee werd de markt geopend voor dit groeiende koffiesegment. De fabrikant heeft zowel de blends als de capsule verder ontwikkeld en komt nu met in totaal negentien smaken op de Nederlandse markt. Onlangs werden de aluminium capsules al gelanceerd in Frankrijk en Spanje.

Bron: Levensmiddelenkrant