MenuLevensmiddelenkrant

In Aldi's nieuwe formule ligt de nadruk op vers.
 

Aldi-winkels worden moderner

CULEMBORG – Aldi Nederland staat aan de vooravond van de grootste ombouwoperatie in de geschiedenis. Doelstelling is om alle filialen om te bouwen naar de gemoderniseerde formule.

Dat schrijft Distrifood op haar website http://www.distrifood.nl/formules/nieuws/2017/8/110536-101110536 Aldi werkt op dit moment aan de planning voor het ombouwen van de winkels, zo laat de keten weten aan Distrifood. ‘Ons doel is alle filialen te voorzien van de nieuwe formule volgens Aniko (Aldi Nord Instore Konzept, red.).’ Daarmee wordt verwezen naar de doorontwikkelde formule zoals die zichtbaar was in het Duitse Herten en die ook al in een aantal testwinkels in Nederland is uitgevoerd.

Groen licht
Onlangs hebben de eigenaarsfamilies op het Duitse hoofdkantoor van Aldi Nord het licht op groen gezet voor de ombouw van alle winkels in Europa. Hiervoor wordt in totaal €5,2 miljard uitgetrokken. Hoeveel van dit geld in Nederland terechtkomt is nog niet bekend. ‘Wij zijn erg blij met de beslissing om te investeren in de ombouw van van de filialen. We waren in Nederland al begonnen met het openen van Aniko-testwinkels en we zien dat klanten en medewerkers erg enthousiast zijn over deze nieuwe formule, met lichtere, frissere winkels en een grotere focus op versproducten’, meldt Aldi in Nederland.

Bron: Distrifood