MenuLevensmiddelenkrant

AH lanceert topsealverpakking voor zacht fruit

ZAANDAM- Albert Heijn heeft nieuwe verpakkingen ontwikkeld voor haar zachte fruit. De plastic deksel is vervangen door een topsealafsluiting. Hiermee reduceert de marktleider naar eigen zeggen 300.000 kilo aan plastic.

Daarnaast zorgt de topsealverpakking ervoor dat loslatende deksels tijdens het transport verleden tijd zijn, meldt AH dinsdag in een bericht. Bovendien is door de transparantie van de verpakking het product bij aankoop beter zichtbaar, stelt de formule.

Milieuvriendelijk
Maar de grootste winst zit hem volgens AH in het feit dat  het milieu minder belast wordt. Albert Heijn heeft het streven de verpakkingen van alle eigen merkproducten zo milieuvriendelijk maken. Dat betekent dat de formule zoveel mogelijk gerecyclede en recyclebare materialen gebruikt. “We maken verpakkingen die op andere manieren herbruikbaar zijn. En we kijken voortdurend of de verpakking simpeler kan, met minder materiaal”, schrijft de supermarktketen in een bericht.

Categorieën
De volgende zachtfruit producten zullen vanaf week 23 instromen: Nederlandse aardbeien (250gr. en 500gr.), Nederlandse Sweet Eve frambozen (140gr. en 225gr.), Nederlandse bramen (150gr. en 225gr.), Nederlandse rode bessen (150gr. en 300gr.) en Nederlandse blauwe bessen (150gr. en 300gr.) De formule bekijkt de mogelijkheden om deze nieuwe verpakkingsvorm uit te breiden naar andere fruitcategorieën.

Bron: Levensmiddelenkrant