MenuLevensmiddelenkrant
Advertorial

Winnaars Innova Klassiek 2013-2017 bekend

NIEUWVEEN - De winnaars van de Innova Klassiek 2013-2017 zijn bekend. 24 producten wisten de afgelopen vier jaar te overleven én ook nog succesvol te blijven. Deze winnende producten krijgen van category managers, inkopers en ondernemers van de Nederlandse supermarkten de hoogste waardering.

De Innova Klassiek is de enige brancheprijs voor bewezen succes op de lange termijn. De award is daarom voor veel winnaars ook echt een belangrijke prijs. Er zijn namelijk maar weinig producten die vier jaar overeind blijven en ook nog eens goed presteren. Enkel producten met een rapportcijfer 7 of hoger winnen de Innova Klassiek. Het is alweer de 26e editie van de Innova Klassiek. Ieder jaar is de award anders. Dit keer een emaillen reclamebord. Een van de oudste reclame-uitingen in de supermarkt. Een product dat de tand des tijds op zo’n goede manier overleeft, daar mag je wel reclame voor maken!

Crisis
In 2013 zat Nederland midden in de crisis en het is dan ook een minder goed introductiejaar gebleken. Konden we vorig jaar nog 29 prijzen overhandigen, dit jaar mogen 24 producten zich een echte klassieker noemen. Stuk voor stuk producten die absoluut onmisbaar zijn geworden op het schap.

Hoe worden de winnaars gekozen?
Category managers, inkopers en gerenommeerde ondernemers van Nederlandse supermarktorganisaties hebben hun oordeel gegeven over alle producten die in 2013 in de supermarkten geïntroduceerd zijn en nu nog in het schap staan. De deelnemers gaven per product cijfers en een uitleg op de volgende drie punten:
- Onmisbaarheid
- Omzet/rendement
- Ondersteuning vanuit de fabrikant

Hierbij telt het punt onmisbaarheid het zwaarst mee. Alleen producten met een gemiddelde van het cijfer 7 of hoger, mogen zich winnaar van de Innova Klassiek 2013-2017 noemen.

Bedankt!
De Innova Klassiek- awards hadden niet uitgereikt kunnen worden zonder de welwillende medewerking van category managers, inkopers en ondernemers bij verschillende supermarktorganisaties. Daar wil Levensmiddelenkrant u dan ook hartelijk voor bedanken.

Winnaars op een rij

Alpro Almond Original
Alpro

Boursin Sjalot & Bieslook
Bel Nederland

N’Ice Chouffe
Brouwerij Duvel Moortgat

Beemster 30+ kaas
Cono Kaasmakers

Délifrance Panini
Délifrance Nederland BV

L’OR EspressO bonen
Jacobs Douwe Egberts

Koopmans Kleine Taartjes
Dr. Oetker Nederland

Campina Lactosevrije melk
FrieslandCampina

Coolbest Premium Orange Pulp Free
Riedel

Jean Bâton Mayonaise
Glasbest

Grolsch Kornuit
Koninklijke Grolsch

Karvan Cévitam Ice Tea Siroop
KraftHeinz

Honig Maaltijdsoep
KraftHeinz
 

Amstel Radler
Heineken Nederland

Sultana Knapperrs
Koninklijke Verkade

Milka Oreo
Mondelez International

Lay’s Deep Ridged
PepsiCo Nederland

Ariel 3in1 PODS
Procter&Gamble

Red Bull Zero calories
Red Bull

Tempo Plus Sensitive Skin
Essity

Spa Touch Of
Spadel Nederland

Unox Soep in Pak
Unilever

Andrélon Oil & Care
Unilever

Old Amsterdam Crème
Westland Kaas Groep