MenuLevensmiddelenkrant
Advertorial

Innova Klassiek winnaar: 3in1 Pods van Ariel Fabrikant: Procter&Gamble

ROTTERDAM - 3in1 Pods van Ariel, winnaar van de Innova Klassiek 2013 - 2017, is tegenwoordig bij veel supermarkten goed voor ruim de helft van de totale omzet van het Ariel-label. Remco Couwenbergh, category manager fabric care van Procter&Gamble, ziet deze prijs als een mooie bevestiging van dit succes.

Couwenbergh is enthousiast over het feit dat P&G met 3in1 Pods van Ariel de Innova Klassiek heeft gewonnen. “P&G is blij om te constateren dat het in staat is gebleken om een product af te leveren dat consumenten tevreden stelt, een
geavanceerde wasoplossing biedt en ondertussen een sterke categoriegroei oplevert voor onze retailpartners.”

De klant begrijpen
Couwenbergh heeft een duidelijke verklaring voor het feit dat 3in1 Pods het al vier jaar goed doet in het supermarktschap. “Al onze productontwikkelingen beginnen bij consumenten. Het begrijpen van onze klanten en hun behoeften is ‘key’ voor ons. P&G heeft er zijn corebusiness van gemaakt om voortdurend te innoveren om zo producten te kunnen afleveren die nog beter inspelen op hun wensen. 3in1 Pods is een uitstekend voorbeeld van zo’n innovatie.” Overal om zich heen ziet Couwenbergh dat innovaties en nieuwe technologieën krachtige oplossingen opleveren voor consumenten, waarmee zij het hoofd kunnen bieden aan diverse uitdagingen in hun dagelijkse leven. “P&G ziet de laatste jaren dat adequate
consumentenoplossingen voor zorgvuldige doseringen de standaard worden in verschillende industrieën. Goede voorbeelden hierin zijn koffie en vaatwas. Met 3in1 Pods – vlekverwijdering, helder wit en stralende kleuren - speelt P&G in op de toenemende behoefte van consumenten aan een zorgvuldige dosering bij het wassen van kleding. Deze oplossing combineert gemak met optimale wasprestaties.”

Trouwe kopers
De afgelopen jaren heeft P&G volgens Couwenbergh veel energie gestoken in het bij consumenten onder de aandacht brengen van de gebruiksvoordelen van 3in1 Pods. “Onder meer met uiteenlopende support- en probeeracties hebben we heel veel mensen de mogelijkheid geboden thuis deze voordelen te ervaren. Zo zijn we tot de ontdekking gekomen dat consumenten erg blij zijn met ons product, nadat zij het voor het eerst hebben geprobeerd. Daarom zijn onze plannen erop gericht om samen met onze retailpartners zo veel mogelijk consumenten in aanraking te laten komen met 3in1 Pods.”

Harold Kats,
franchiser AH Urk en AH Swifterbant

“3in1 Pods van Ariel heeft de Innova Klassiek 2013-2017 terecht gewonnen, omdat het een innovatief en gemakkelijk product is voor de consument. 3in1 Pods voegt waarde toe aan de categorie wasmiddelen. Het product biedt namelijk een zeer
innovatieve en gebruiksvriendelijke alles-in-eenoplossing voor wassen, wasverzachten én vlekverwijderen. Door de relatieve onbekendheid bij de klant staat het helaas nog niet bij iedereen op het boodschappenlijstje. De consument kan er bij het wassen van kleding echter absoluut zijn voordeel mee doen.”