MenuLevensmiddelenkrant
Advertorial

Beste Introductie winnaar 2017: L’OR aluminium capsules

CULEMBORG - De aluminium capsule biedt een intensere espressobeleving met beter behoud van het aroma en een rijkere crèmelaag. Ook het gebruiksgemak is groot.

In 2017 heeft JDE L’OR aluminium capsules gelanceerd. Met het grootschalige aanbod zowel in de supermarkten als online, is de keus voor de consument voor hoogwaardige espressokoffie enorm vergroot. Dit heeft voor een forse groei gezorgd en is daarmee een Beste Introductie 2017. Na de introductie van SENSEO® koffiepads in 2001 en de plastic capsules in 2010, heeft JDE de koffiecategorie binnen het supermarktkanaal weer een nieuwe impuls gegeven. “Filterkoffie en pads doen het nog steeds goed, maar de groei en innovatie zit in capsules”, vertelt bedrijfsleider Mark van Herwijnen van Plus Giel Smits in Culemborg. “Inmiddels nemen capsules ongeveer eenderde van het schap in en JDE is nu de eerste fabrikant die aluminium capsules voor het supermarktkanaal aanbiedt.” Over het product L’OR aluminium capsules is Van Herwijnen zeer te spreken. “De kwaliteit is hartstikke goed.” Daarmee doelt hij op zowel de kwaliteit van de koffie als de kwaliteit van de capsule zelf. De nieuwe aluminium capsule behoudt het rijke aroma en zorgt voor een optimaal zetproces en daarmee voor een intense espresso.

Innovatie
De klant is volgens Van Herwijnen blij met de uitbreiding van het assortiment. Koffie is nog steeds een dagelijks product dat iedere week weer op het boodschappenlijstje staat, en door alle variaties ontdekt de consument ook steeds meer koffie. Nu JDE als eerste fabrikant de aluminium capsule in de supermarkt heeft gebracht, verwacht Van Herwijnen dat andere fabrikanten snel zullen volgen. Ondertussen gaat de innovatie bij JDE gewoon door. “Daar zijn ze heel goed in. De aluminium capsules zijn al uitgebreid, maar ook binnen filterkoffie, oploskoffie en de pads vinden steeds vernieuwingen plaats. En er komt meer variatie binnen thee. Zo hebben we nu zelfs de smaak banaan.”

Lokale acties
Door al die mogelijkheden wordt het informeren van de klant steeds belangrijker. Welke smaak of sterkte heeft een koffie? Wanneer gebruik je welke koffie? Waar komt de koffie vandaan en welke machine kun je het best gebruiken? Van Herwijnen zegt daarover: “Binnen de categorie is wat betreft het informeren van de consument nog een stuk verbetering mogelijk. JDE is wel een van de fabrikanten die dat heel goed oppakt. Ze helpen ons enorm met hoe we de informatie uit het schap naar de klant krijgen. Er komen ook regelmatig vertegenwoordigers langs en er is veel contact met de buitendienst. Ze denken mee met lokale acties en ondersteunen ons in schaponderhoud. We vinden die goede samenwerking superbelangrijk. Het is altijd fijn als er een extra paar ogen kritisch naar het schap kijkt.”